Lekker In Mijn Vel
Trainingen

  • Onze LIMV trainingen zijn uniek!

    Onze Lekker In Mijn Vel trainingen hebben een realistische benadering en zijn geschreven vanuit de visie dat niemand perfect is en niemand perfect hoeft te zijn. Dat het fijn is om zo goed mogelijk te leren leven met onze eigen onhandigheid en die van de ander. De is dan ook waar de MiniMuzikantjes en de StarKidz voor staan: niemand hoeft perfect te zijn. 

    We bieden:

    LIMV Ouder en Kind individuele trainingen in de praktijkruimte

    LIMV Ouder en Kind groepstrainingen in de praktijkruimte

     

  • Wat gaan we doen na een aanmelding?

    Na de aanmelding hebben we eerst telefonisch contact om af te stemmen welk LIMV traject voor jullie het meest passend is.
    Afhankelijk van het type traject, zal het verloop ook anders zijn. 

     

  • LIMV kindertraining

    Opgroeien gaat niet vanzelf! Soms ontstaan er problemen in de ontwikkeling van kinderen, waar zowel kind als ouder erg mee kunnen zitten. Te denken aan: stress en onrust – leer- en concentratieproblemen – pesten en/of gepest worden – onzekerheid of weinig zelfvertrouwen – faalangst of andere angst – ruzies en conflicten – claim gedrag – driftbuien of neerslachtigheid. 

    Door het bevorderen van de sociaal emotionele ontwikkeling en daardoor de sociaal emotionele intelligentie ontstaat een hogere mate van eigenwaarde, zelfverzekerdheid, beter inlevingsvermogen en begrip in anderen. Kinderen ontwikkelen betere relaties, ervaren minder stress, nemen meer initiatieven en worden kritischer in het nemen van hun beslissingen.
    Door kinderen te trainen in en te voorzien van zowel sociale vaardigheden als persoonlijke vaardigheden geef je hen een kans op te groeien tot emotioneel competente wereldburgers. Met ondersteuning van de fictieve MiniMuzikantjes en/of StarKidz tijdens de LIMV kindertraining leren kinderen deze persoonlijke en sociale vaardigheden.

    Behoeften van een kind: De LIMV kindertraining is gebaseerd op de 5 sociaal emotionele behoeften van een kind.

    1. Emotioneel Zelfbewustzijn: de behoefte om te weten wat emoties zijn en te begrijpen wat jou boos of blij maakt, wat je verveelt en wat je interesseert.

    2. Emotionele Sturing: de behoefte je emoties op gepaste wijze te kunnen bedwingen/reguleren en de controle te hebben over de intensiteit van de emotie in hoelang deze aanhoudt.

    3. Emotionele autonomie: de behoefte om zelfstandig te zijn, te reflecteren om zo een positief zelfbeeld te ontwikkelen.

    4. Sociaal bewustzijn: de behoefte tot een positieve omgang met de ander en een goed inzicht in de ander.

    5. Mentale veerkracht: de behoefte om tegenslag te kunnen verdragen.

  • LIMV oudertraining

    Opvoeden gaat niet altijd vanzelf en kan soms best lastig zijn. Lukt het je niet meer om door de drukte van de dag met aandacht en rust bij de kinderen te zijn? Wil je graag bewuster opvoeden en anders leren omgaan met stress en vermoeidheid? Heb jij als ouder wel eens vragen over de opvoeding? Voel je je soms meer politie agent of manager dan ouder? Wil je graag bewuster opvoeden en anders leren omgaan met bepaalde situaties? Lees dan verder.

    Kinderen hebben hun omgeving nodig om alles wat hun is meegegeven vanuit DNA tot ontwikkeling te laten komen.
    Structuur, voorspelbaarheid, kaders, grenzen, consequentheid en duidelijkheid bieden kinderen handvatten in hun actieve hersenen.
    En tegelijkertijd is ook liefde, positiviteit, verbinding, creativiteit, respect en vriendelijkheid zijn belangrijk voor kinderen.
    Kinderen zijn namelijk sponzen en spiegels. Ze absorberen de energie die om hen heen is en leren van de directe omgeving. Opvoeders zijn de spiegels waar kinderen hun zelfbeeld, gedrag en mindset door opbouwen.

    Behoeften van kinderen in de opvoeding:
    De LIMV oudertraining is gebaseerd op de 5 behoeften van een kind.

    1. Hechting: onvoorwaardelijke liefde – tijd en aandacht geven – praten met kinderen – genegenheid tonen – prijzen en complimentjes geven – positieve aandacht schenken – boeiende activiteiten ondernemen

    2. Structuur: zorg voor structuur in de enorme actieve hersenen

    3. Grenzen: grenzen leren kinderen omgaan met frustraties en moeilijkheden. Om op volwassen leeftijd hiermee te kunnen omgaan.

    4. Emoties: emoties kunnen uiten en leren reguleren

    5. Ontdekken en onderzoeken: een juiste balans tussen ontdekken en onderzoeken biedt uitdagingen en problemen. Deze zijn gezond, ze leren je outside de box te denken en creatief te zijn! Zodat de frustratie tolerantie wordt verbeterd en het kind kan opgroeien tot autonome jong volwassene. 

  • Wil jij iets
    veranderen bij jullie thuis,
    maar weet je niet waar te beginnen?

Winkelmand
Er zitten geen producten in je winkelmand!
0